Regen?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aafke G - WaarBenJij.nu Regen?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aafke G - WaarBenJij.nu

Regen?!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aafke

14 Februari 2010 | Australië, Sydney

hallooo, weer even een update!

ik ben ondertussen helemaal geacclimatiseerd, ik voel me prima, geen jetlag meer en ik ben echt in m'n sas! ik heb het echt heel erg leuk ondans dat het hier bijvoorbeeld de hele dag regent, en ik dus nog geen tintje verkleurd ben. best balen dus, maar de eerste dag was het zo ontzettend warm (ja hoor, als je een backpack op je rug hebt en je nederlandse reiskleren nog aan hebt schijnt het zonnetje volop, met de groetjes) dat het wel duidelijk werd dat je in de volle zon en hitte niks uit kan voeren. aangezien we de afgelopen dagen best veel gedaan hebben is het geen ontzettende ramp, maar had er toch even niet op gerekend haha. vrijdag was regeldag, dus ik heb nu een australische bankrekening, simkaart en jawel, zelfs een pensioenfonds. mijn nummer is +61406939987, maar ook mijn nederlandse nummer gebruik ik af en toe dus ik ben op aaaalle mogelijke manieren in de gaten te houden! in de middag heb ik lara gebeld en zijn we even naar het strandje geweest, gelukkig was het tegen die tijd (na 45 minuten met de bus) helemaal dichtgetrokken en begon het, jawel, te onweren en te regenen. we hebben bij ons hostel gegeten (noodels en sla, ach wat mis ik mamma's kookkunsten) en daarna heb ik mijn eerste (overdekte) terras gepakt. we zaten lekker bij te babbelen, de laatste roddels over het lieftallige hilversum moesten natuurlijk even worden uitgewisseld, totdat er een alarm afging. iedereen bleef ongestoord doorgaan met waar hij mee bezig was dus wij dachten dat er niks aan de hand was, totdat we het terras werden afgewerkt omdat het blijkbaar niet alleen met bakken uit de hemel, maar ook uit het plafond kwam.

eergister zijn we naar de blue mountains geweest wat echt een gigantische tegenvaller was. het was die dag ontzettend mistig en omdat we daardoor helemaal niet van het uitzicht konden genieten nam de gids ons mee naar een andere vallei waar we dan wel hele mooie dingen zouden zien. wat ons was verteld was dat we zo'n 2.5 uur zouden reizen, dan zouden wandelen door de bossen en daarna weer terug zouden rijden. onze jim had dus een ander plan, wat inhield dat we 8 uur in de auto hebben gezeten, er steeds 1 minuut uit mochten om een foto te maken, en dan weer verder te rijden. toen we op een gegeven moment kangaroos tegenkwamen vonden anna en ik dat de beste man even de zo heerlijk nederlands gezegde tering kon krijgen, wij wilden op kangajacht. toen we na een kwartiertje terugkwamen bij de bus bleek dat onze outback jim gewoon zonder ons was weggereden. gelukkig hoorde we het busje na een minuut of 5 weer aan komen tuffen. lachen met jim, altijd feest. later hebben we alsnog de wandeling gemaakt die we eerder zouden doen, het was nu wat opgeklaard. het was heel mooi maar natuurlijk kom je continu mensen tegen en was er een trap gemaakt terwijl wij dachten echt door de bush te gaan hiken. er was zelfs een trapleuning, lucky us. 's avonds zijn we uit eten geweest (in een kroeg, stel je er niet te veel van voor. niet minder lachen desondanks) waarna we de voetjes eens flink van de vloer hebben laten gaan.

vandaag hebben we door de botanische tuinen gewandeld en gegeten in een heus pannenkoekenrestaurant (ergggg lekker). in de tuinen kregen we wat nootjes die we aan de kakatoe's konden voeren, die warempel op je schouder kwamen zitten, op zoek naar liefde (en nootjes). de liefde staat in de vorm van lange bebloede krassen door de nagels van de lieftallige vogels voor iniedergeval de komende week in mijn schouder gekrast. (oh pap wat zal karin van de klmtravelclinic hier van zeggen?!)

anna, lisanne en ik hebben besloten om een stukje op te reizen, we hebben het erg gezellig met z'n drietjes dus dat lijkt ons wel een leuk plan aangezien we alledrie naar melbourne willen. hoor alleen net van lisanne op de computer naast me het bericht dat het in melbourne de komende 2 weken echt kutweer is dus ik vrees dat dat hem dan niet gaat worden, ben nu wel toe aan een stranddagje potverdorie. we blijven sowieso tot donderdag in sydney, nog genoeg te zien, wat een topstad zeg, en daarna moeten we het nog maar zien dus.

ik heb een goede poging tot de foto's op internet zetten gedaan, helaas pindakaas liep de computer continu meer dan vast en begaf op een gegeven moment de batterij van m'n lieve cameraatje het, volgende keer beter dus.

nou boys & girls, de ballen, ik ga weer lekker door de regen wandelen, lucky meeeeheeee! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx groetjes aan de sneeuwman!

  • 14 Februari 2010 - 13:05

    Gea:

    Het is altijd anders dan je denkt,zeg. Wil je zon, krijg je regen. Wil je een lekker drankje doen, krijg je een plafond met water op je kop. Zie je een kangeroe, moet je de bus weer in.
    Leuk he, reizen!
    Hopen dat de foto' s snel lukken, doeg xx

  • 15 Februari 2010 - 04:24

    Maria Korndewal:

    haha, wat gaaf zeg dat je al die leuke dingen doet! wel echt balen van het weer misschien moet je als je toch gaat rondreizen even langs Perth komen want hier hebben we lekker 30 graden en een zonnetje! :P
    have fun
    -x-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië & Azië

Rugzakkie en gaaaan

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2010

All around the world

03 Augustus 2010

Home Sweet Home

09 Juli 2010

Burma

16 Juni 2010

back to bangkok

05 Juni 2010

hier de echte foto's
Aafke

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 19751

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Zuid-Korea

09 Februari 2010 - 26 Juli 2010

Australië & Azië

03 November 2013 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: