Home Sweet Home - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Aafke G - WaarBenJij.nu Home Sweet Home - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Aafke G - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aafke

03 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Dag trouwe lezers,

het is uit met de pret. over een paar uur zal mijn vliegtuig richting het regenachtige holland vertrekken. (niet dat het in thailand nou zo'n feest is qua weer..) het is ontzeeeeettend raar om weer naar huis te komen, ik weet nog niet zo heel goed wat ik ervan moet vinden. ik vind het natuurlijk heel erg fijn om mijn lieve ouders, vriendjes en vriendinnetjes en familie weer te zien, om weer lekker in mijn eigen bed te slapen, kaas te eten en melk te drinken, mijn backpack uit te pakken en mijn garderobe weer eens uit te breiden tot iets meer dan een korte spijkerbroek, en ik vind het errrrg fijn om eindelijk al die leuke souvenirtjes eens te kopen die ik de vorige 4 keer in bangkok heb moeten laten liggen omdat ik geen ruimte in de backpack meer had. daartegenover staat helaas wel het einde van het avontuur, de prachtige landschappen, het elke dag van plan veranderen, de anonimiteit, de onbezorgdheid, elke dag nieuwe mensen, de andere cultuur, de taalbarriere die zo grappig kan zijn, de rustige lieve mensjes, en al het andere wat reizen zo fantastisch maakt. het zal wel weer even wennen zijn, maar ik heb al besloten dat als ik het avontuur mis ik gewoon lekker een weekendje naar maastricht ga, of groningen, of zeeland, of lutjebroek, eens kijken wat ze daar uitspoken.

de afgelopen maand heb ik lekker niks gedaan. nouja, ik ben naar cambodia geweest, voor 8 hele dagen haha. ik ben naar ankor wat geweest, afgezakt naar pnom phen, en toen naar een kustplaatstje sihanoukville. op een zonnige middag zat ik eens te bedenken wat mijn volgende bestemming zou worden en toen besefte ik me dat ik even geen zin meer had in dorpjes en dingetjes, dat ik mijn laatste weken zoals het een echte hollandse tourist betaamd lekker op de eilande wilde spenderen. dus ging ik maar weer terug naar bangkok, waar ik ami heb opgepikt en in mijn backpack heb gestopt en haar heb meegenomen naar de eilanden. we zijn eerst naar koh tao geweest, daarna de fullmoonparty op koh pang nan meegepakt (daar ben ik nogsteeds kapot van, wat een gekkenhuis) en daarna nog een kijkje genomen in krabi en koh phi phi, waar ik zeker nog eens naar terug wil. de eilanden zijn wel een beetje ordinair, zeker op phi phi was zo met het vakantieseizoen in nederland echt zonder grappen 40-50% van wat er rondliep nederlands, niet allemaal de meest sociale mensen, maargoed. het eiland zelf was echt fantastisch, ik zal als ik terug ben (MORGEN) m'n laatste fototjes maar eens uploaden!

als ik terugkijk op mijn reis is er echt helemaal niks wat ik anders zou hebben gedaan. ik zou niet zo gauw teruggaan naar australie, het is te veel flashpacken, te weinig verandering van thuis en be-la-che-lijk duur. maar ik heb absoluut geen spijt dat ik er heen gegaan ben, ik heb ontzettend veel lol gehad in australie. in azie heb ik daarentegen zo veel geleerd, over mezelf, over andere mensen, over de landen. ik heb zo veel mooie dingen gezien, en zo veel leuke mensen leren kennen, mensen die ik onderhand ook oprecht vrienden kan noemen en waarvan ik zo dankbaar ben dat ze op mijn pad terecht zijn gekomen.

ik moet onderhand nog een beetje opschieten ook, wil ik ooit nog thuiskomen!

http://www.facebook.com/album.php?aid=187450&id=587035946&l=33c42b84dd

http://www.facebook.com/album.php?aid=190585&id=587035946

dit zijn de laatste foto's van burma en van onze reunie in bangkok, dit zijn alle mensen met wie ik door het noorden van thailand en laos enzo heb gereist. en met iris ben ik dus naar burma geweest en met ami nog naar de eilanden.

jullie krijgen de laatste foto's nog te zien zoals ik al beloofd heb, maar ik wilde jullie alvast even heel erg bedanken voor het lezen van mijn ellenlange gelul elke keer, en het sturen van alle leuke berichtjes.

bij deze wil ik ook graag franz en hilly van harte bedanken voor het passen op mijn ouders, dat gaf me wel wat rust aan mijn hoofd!

nou goed, boys en girls, IK KOM ER AAAAAAAN!


  • 03 Augustus 2010 - 13:02

    Laura:

    schatje, ik kan niet wachten tot je er weer bent! ik snap zoo goed hoe je je voelt, ik heb echt lopen janken in het vliegtuig terug, maar ik snap nu ook hoe de thuisblijvers zich voelen en hoeveel zin iedereen heeft om je weer te zien :)

    tot snel liefie!

  • 03 Augustus 2010 - 13:54

    Hennie:

    welkom terug! ik zie je gauw weer eens.
    en een hele goeie reis. dikke kus

  • 03 Augustus 2010 - 18:01

    Loes:

    you're my hero,
    nu wil ik je wel weer even voelen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Australië & Azië

Rugzakkie en gaaaan

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2010

All around the world

03 Augustus 2010

Home Sweet Home

09 Juli 2010

Burma

16 Juni 2010

back to bangkok

05 Juni 2010

hier de echte foto's
Aafke

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 19744

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Zuid-Korea

09 Februari 2010 - 26 Juli 2010

Australië & Azië

03 November 2013 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: