Ready? Jump! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Aafke G - WaarBenJij.nu Ready? Jump! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Aafke G - WaarBenJij.nu

Ready? Jump!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aafke

20 April 2010 | Australië, Airlie Beach

Dag lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie, collega's, buren, en iedereen die dit leest,

ik heb vandaag geskydiveeeeed! jaja, 4600 meter uit een perfect werkend vliegtuig springen, met een paar luttele klipjes vastgemaakt aan een vriendelijke man waarvan je alleen maar kan hopen dat hij op tijd aan het touwtje trekt. en waaaaaat was het vet zeg, echt ongelooflijk. ik ga niet liegen, ik was aaabsolutely terrified. gelukkig was ik de derde (en laatste) die sprong en had ik lekker veel tijd om me voor te bereiden op de hoogte, kijkend naar het eerste paar dat zo'n 10 seconden aan het randje hing om te kijken waarneer het het beste moment zou zijn om de benen uit het vliegtuig te gooien. veilig op de grond hadden we een kleine veiligheidsinstructie gehad, er werd ons verteld dat je je hoofd naar achter moest doen en je handen gekruist op je schouders. het eerste wat ik deed toen we het randje naderden was de zijkant van het vliegtuig beetgrijpen, en daarna de schouderbanden van m'n 'harnas'. handen loslaten? dankje de koekkoek. nouja uiteindelijk heeft de beste man me dan toch op de een of andere manier uit het vliegtuig gewerkt, en het moment dat je valt is zo onwerkelijk, het slaat gewoon nergens op. normaal val je 1 seconden en dan knal je keihard op de grond en hier blijfffff je maar vallen. nouja, tot het moment dat je instructeur aan het touwtje trekt en je een harde ruk voelt omdat je aan een parachute bungelt, maar dat terzijde. overigens vond ik het parachute gedeelte enger dan het val gedeelte. bij het val gedeelte hoor je namelijk te vallen, eigenlijk kan er niks fout gaan want vallen doe je toch al. op het moment dat die parachute uitklapt ben je je vrij heftig bewust van de diepte onder je, en het feit dat je in een nylon bandje hangt. ook de landing ging niet echt soepel, de rest van de groep kwam weer rustig op de benen terecht en applaudisseerde voor me toen ik keihard op de bips terechtkwam haha. al met al wel echt een suuuupertoffe ervaring!

ik zal jullie ook even bijpraten over mijn verdere avonturen. ik had heel erg veel verhalen gehoord over die kano safari, iedereen in noosa scheen dat te doen en iedereen had het over een soort kamp met een grote tv met dvdtjes en 's avonds een kampvuur. ik had de avond ervoor een net iets te gezellige avond en voelde me dan ook niet echt fantastisch toen ik in de kano stapte. ik had me daardoor ook al helemaal verheugd op de dvds en op z'n minst een lekkere douche. toen we na 1.5 uur kanoen bij het kamp aankwamen bleek dat er niks meer was dan een kanohouder, 2 picknicktafels en 2 hybryde toiletten (van die dingen die niet doorspoelen ja). verder was er gewoon helemaal niks, ook geen andere mensen behalve toevallige wandelaars. ik was natuurlijk helemaal van m'n apropos want ik had me vrij erg verheugd op tenminste een douche, maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen en was het harstikke gezellig.

na noosa ben ik naar rainbow beach gegaan, om vanuit daar naar fraser island te vertrekken. fraser was echt ontzettend leuk, we deden een self drive tour dus zonder gids. dus we hebben met z'n achten het hele eiland een beetje rondgecrossed, echt toppie. eerste dag naar een meer geweest in het midden van de bossen en aan de voet van een hele grote zandvlakte. ik hoorde later dat dat meer er over 80 jaar niet meer is (geloof omdat het zand in het meer wordt geblazen) dus dat was wel heel speciaal. de tweede dag zijn we naar lake mckenzie geweest, echt het mooiste meer eeeeever (toevallig is die foto met dat witte zand en dat blauwe water bovenaan dit verhaal lake mckenzie, wist ik niet toen ik het instelde ;p), daar hebben we lekker de hele dag gechillt. 's avonds gebbqed en de o zo geliefde (en tegelijkertijd zo gehate) goon werd ook bij elke gelegenheid uit de koelbox getrokken. de derde dag zijn we naar het noorden van het eiland gereden om daar naar een uitkijkpunt te gaan, en toen we daar heen reden zagen we een groep mensen over het strand rennen. eerst dachten we dat het gewoon een random stelletje idioten waren totdat iemand SHAAARK riep. ik zat het dichtst bij de achterdeur en door de stress kreeg ik mijn gordel niet van me af en ik kreeg de deur ook niet open haha, dus iedereen was bijzonder geamuseerd. gelukkig zwom de 2 meter lange haai wel lekker in het kniediepe water dus we hebben hem nog in volle ornaat gespot. errrg tof om te zien. in de dagen erna ben ik in rainbow beach nog gaan surfen, in dezelfde zee als ik de haai eerder had gezien. toen ik de surfinstructeur vroeg hoeveel haaien er in het water zaten zei hij: hmm we've been surfing for about an hour now, chances are that a few have swom past us, yes. but don't worry too much about it, if they had been hungry we would have noticed by now. tooooppiee, met de groetjes. nougoed, eenmaal terug in rainbow kwam ineens de halve kano safari weer binnen lopen, dus ik heb een tijdje met 3 engelse jongens opgereist aangezien we allemaal hetzelfde plan hadden. zij zitten nu op de whitsunday islands boot waar ik over 2 dagen op ga, dus ik ben heel erg benieuwd. verder vlieg ik 1 mei terug naar sydney, om vervolgens nog even wat dingen te regelen en lara een kusje te geven voordat ik 5 mei naar hongkong en 10 mei naar bangkok vlieg. en jaaaaa, ik ben heeeeel voorzichtig in bangkok.

tussen mij en de foto's is het gewoon een eeuwig gevecht echt ongelooflijk, dus die laten nog even op zich wachten.

nou lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie, collega's, buren, en iedereen die dit leest, heel erg veel liefs en kusjes xxxxxxxxxxxx

  • 20 April 2010 - 12:05

    Loes:

    nou dat moeten jo en niens horen; van dat ge-sky-dive, je bent dan toch maar mooi de eerste, proficiat!!! op één of andere manier lijkt me zo'n sprong met een mij geruststellend toesprekend manspersoon minder eng dan die vrije val dingen op de kermis. je maakt leuke keuzes qua evenementen en haalt volgens mij alles uit je reis wat er uit te halen valt. ga zo door superlieverd met dikke reis-zoen & knuffel van loes.

  • 20 April 2010 - 19:47

    Gea:

    Mamaloe is me voor..Je hebt geskydived, heeft iemand daar foto's van genomen? Je begint wel een held, een superhero te worden, zo langzamerhand! Dat je dat durft..Thuis bang voor de spinnen, maar daar tussen de haaien surfen!
    Geniet nog even van Australie,
    dikke kus Gea

  • 25 April 2010 - 07:48

    Franz:

    Hi Aafke,
    En nu nog een keer bungeejumpeeeeeeeeeeeen!
    Je haalt wel alles eruit wat erin zit en dat is maar goed ook, want hier in Nederland is net de AOW afgeschaft. Plannen maken voor verre reizen na je pensionering zit er dus niet meer in.
    Verder zul je wel geschokt zijn om te horen dat de bekerfinale Feijenoord - Ajax over twee wedstrijden gespeeld gaat worden ivm de ruzie tussen de hooligans. Maar waarom vertel ik dat? Jou kennende zul je al het Nederlandse voetbalnieuws daar ook wel via internet op de voet volgen.
    Als je trouwens eens zou gaan twitteren dan zouden we je op de voet kunnen volgen. Misschien een ideetje, even tweeken als je aan de parachute bungelt of er een haai aan je zwembroek hangt.

    Ik ga nu mijn korte broek aandoen (wees gerust, niemand kan me zien in onze tuin) en van de zon genieten!

    Groetjes,

    Franz en Hilly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Australië & Azië

Rugzakkie en gaaaan

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2010

All around the world

03 Augustus 2010

Home Sweet Home

09 Juli 2010

Burma

16 Juni 2010

back to bangkok

05 Juni 2010

hier de echte foto's
Aafke

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 19747

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Zuid-Korea

09 Februari 2010 - 26 Juli 2010

Australië & Azië

03 November 2013 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: