Tijd voor een update! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Aafke G - WaarBenJij.nu Tijd voor een update! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Aafke G - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aafke

01 April 2010 | Australië, Noosa Heads

Dag lieve allemaal,

goh dat is wel een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven! ik had de hele tijd geen zin omdat ik het idee had dat er toch niet zo heel veel gebeurt was maar nu ik een beetje na zit te denken over alles wat ik gedaan heb is het toch wel redelijk wat!

ik zal even bij het begin beginnen. in byron kregen mariska en ik de kans om een 2 voor de prijs van 1 3-daagse surftrip te gaan doen, die we natuurlijk meteen gegrepen hebben. na deze 3 dagen ging het toch nog niet helemaal soepeltjes met mijn surfkunsten en aangezien we het plaatsje evan's head wel relaxed vonden zijn we nog maar een paar dagen langer gebleven. we leerden de locals ook een beetje kennen, waarvan 1 een hele gevaarlijke haaiendoder scheen te zijn. hij zag er niet echt gevaarlijk uit dus toen hij ons meenam naar z'n vriescontainer om ons zijn aanwinst te showen namen we het allemaal met een korreltje zout, aangezien onze surfleraar af en toe heel enthousiast kon zijn over hele niet enthousiaste dingen. toen we bij de creepy looking container aankwamen scheen er echter een 5 meter lange hamerhaai in te liggen, een hele rare, lichtelijk angstaanjagende verassing. het was vooral een beetje creepy omdat de hele container was volgestouwd met (17!) dode haaien die in kinderdekentjes gewikkeld lagen om te voorkomen dat ze beschadigd zouden worden door de kou.

een paar dagen later heb ik met een paar hele dikke knuffels mariska uitgezwaaid, die naar sydney ging om vervolgens het vliegtuig naar azie te pakken. deze keer was het dus echt definitief en dat vond ik toch wel heel jammer, na een maand samen reizen raak je toch wel een beetje aan elkaar gehecht. ik ben daarna terug naar byron bay gegaan, deze keer zat ik in een ander hostel waar ik helemaal verliefd op ben geworden en waar ik een week ben blijven hangen. overdag lekker naar het strand, 's avonds met iedereen buiten in het hostel chillen, gitaartje en de altijd geliefde goon (wijn uit pak: de kater komt later) erbij, echt topavonden. toch gaat het kriebelen, want je wil nog meer zien dan alleen goon, dus heb ik de bus naar noosa gepakt, op naar het noorden.

ik blijf hier in totaal 1.5 week omdat ik op mijn kano safari (jaja) en fraser island trip wacht. met pasen is alles helemaal volgeboekt dus ik moest even wachten. op zich is noosa niet heel erg boeiend, het hostel ook eigenlijk niet echt maar ik heb het wel lachen met een stel gekke zweden, engelsen en een nog gekkere nederlander. ik vind het ook wel lekker om ergens weer even wat langer te zitten en dat dan ook van te voren te weten, veel boodschappen doen en je spullen wat meer uitstallen dan je normaal zou doen is ook wel fijn.

vandaag ben ik naar de dierentuin van steve irwin geweest wat ik echt heel erg leuk vond. zijn idee achter de dierentuin was dat de mensen niet alleen naar de dieren staan te koekeloeren maar ze ook echt kunnen aaien/voeren/knuffelen zodat je verliefd wordt op het dier en het wil beschermen. het komt er dus op neer dat ik met koala's geknuffeld heb, kangarookusjes heb gekregen, en een hele leuke olifant een lekkere versnapering heb aangereikt. ook lopen er echt tienduizend verzorgers door het park met aan een lijntje een wombat of cheetah, of je staat ineens naast iemand met een python om z'n nek. niet alle dieren mag je natuurlijk aaien of vasthouden, maar het is iniedergeval leuker om de olifanten door het park te zien lopen (staart aan slurf, zo schattig) dan dat je ze alleen maar stom staat aan te gapen.

ik heb hier in noosa mijn reisplan ook een beetje uitgedacht en ik heb besloten eerder naar azie te gaan. ik vind australie heel erg leuk maar het is niet heel erg anders dan 'het westen'. iedereen praat engels, er is geen andere cultuur, het wordt je gewoon heel erg makkelijk gemaakt. ik heb wel zin om heel iets anders te zien dan dit. ik ga dus een maandje langer en dan kan ik ook nog naar vietnam en burma, afgezien van cambodja laos en thailand. nu kan ik trouwens ook wel heel stoer gaan praten over een 'andere cultuur' maar nog een niet onbelangrijke reden is het geld, australie is echt rietjetietje duur (goedkoopste biertje boven de 4.5 euro) dus dan is azie wel een fijne afwisseling waar je voor dat biertje een heerlijke prive kamer hebt met je eigen badkamer, 2 persoonsbed en balkon met prachtig uitzicht in plaats van wakker te worden met uitzicht op iemands witte harige kont omdat hij zo dronken was geworden dat hij gewoon maar alles had uitgetrokken voor het slapengaan. (geen grapje, dat was vanochtend. daarna draaide de beste man zich ook nog eens om waardoor ik een nog appetijtelijker uitzicht had. ik heb het hem maar vergeven want hij was jarig. vooruit.)

nou goed, jullie zijn weer op de hoogte, en bij de verhalen horen natuurlijk ook: FOTOOOO'S!

http://www.facebook.com/photo.php?pid=4239992&l=73ee173b7e&id=587035946

enjoy, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 01 April 2010 - 09:26

    Aafke De G:

    heb overigens geen foto's van byron, het was veel te leuk om foto's te maken :)

  • 01 April 2010 - 09:53

    Janet Mafait:

    hey Aafke,
    leuk om weer wat over je belevenissen te lezen. Ik kan op m'n werk de foto's niet bekijken en dat is maar goed ook want ik hoef die blote man niet te zien, hoor, haha!
    Heel veel plezier in Azië.
    groetjes Jaap en Janet

  • 01 April 2010 - 17:15

    Marieke Gattema:

    Heb je vast niet verwacht, ik hou je moeder gezelschap, elke week, nu een nachtje slapen in dit Hilversumse huis. Wat een avontuur met die haaien en de witte blote bips. Hebben ze jou wel met rust gelaten, ander kom ik eran. Spannend om Azie aan te doen, wanneer... goed plan om meer te zien en te beleven. Maak veel plezier Aaf en pluk de dag.
    Hier wordt het heerlijk lente en hebben we al tot 20.30 mooi avondlicht. Is 1 april of zo iets.. nog geen grap bedacht, laten we aan Herman over, de joker..... wij aan de wijn etc.
    Marieke.

  • 02 April 2010 - 08:24

    Loes:

    ha die aaf, wat een lekker avontuurlijk leventje. goed om azïe te gaan doen, nóg meer enge beestjes, dat wel, maar ook jaloersmakend dat je koala's hebt geaaid. willen we allemaal... ben al blij dat ik ze ooit echt heb gezien. in barcelona, als ik mij niet vergis.bijzonder man! ken iemand met een flatje in thailand met uitzicht op zee. ik zou kunnen vragen....
    dikke kus en dubbele hug voor onderweg whereever you are. dag lieverd

  • 02 April 2010 - 08:24

    Loes:

    oh ja, zie maar 1 foto van een zonsondergang/opkomst??

  • 03 April 2010 - 12:28

    Laura:

    Aaaah klinkt goedd, wanneer kom je naar azie dan?(a) wat zie je er goed uit trouwens, lekker kleurtje ook;) mis oz toch wel een beetje hoor, vooral het surfen.. maar geniet hier ook wel ernstig gelukkig. let me know wat je plannen zijn, ik blijf nog lang in thailand en daarna alleen laos en camboda (skip vietnam) dus wie weet kruizen onze paden elkaar nog!

    kuskus!

  • 05 April 2010 - 14:44

    Tante Ivonne:

    ja ja het ouwe wijfie zal ook ff reageren. Leuk oom te lezen Aaf alleen jammer dat er geen foto bijzat van die blote harige billen!? Heb je nou gesurft in een baai of zo? ik zag geen golven. Geniet er nog van en ik lees het wel xxx Von en fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Australië & Azië

Rugzakkie en gaaaan

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2010

All around the world

03 Augustus 2010

Home Sweet Home

09 Juli 2010

Burma

16 Juni 2010

back to bangkok

05 Juni 2010

hier de echte foto's
Aafke

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 19747

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Zuid-Korea

09 Februari 2010 - 26 Juli 2010

Australië & Azië

03 November 2013 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: