Outback! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Aafke G - WaarBenJij.nu Outback! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Aafke G - WaarBenJij.nu

Outback!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aafke

04 Maart 2010 | Australië, Alice Springs

Hallooo,

onderhand zit de outbacktour erop, ik ben weer terug in alice springs. mariska en ik zijn zondag met de trein naar alice springs vertrokken, om onze 3 dagen durende outback tour te gaan doen. de trein was nog een hele tour, de peterpan reisbureau dames namen het niet zo heel serieus allemaal geloof ik, ze stuurden ons naar het verkeerde station, waardoor we hijgend en piepend aankwamen op het goede station terwijl de trein al hermetisch was afgesloten, goddankt mochten we er nog in. (ik voel pappa's tenen gewoon krommen als hij dit leest, pap we zijn potverdorie 1.5 uur van te voren weggegaan voor een reistijd van een half uur, don't blame us!) ook hadden de vriendelijke meisjes ons vliegticket van adelaide naar brisbane niet geboekt en ons tonnen verkeerde informatie gegeven. uiteindelijk na wat heen en weer gebel en wat geschreeuw naar de juiste mensen is alles op z'n pootjes terechtgekomen en konden we aan de bijna 30 uur durende treinreis beginnen. het is misschien leuk om even naar m'n foto's te kijken en extra goed op te letten bij de trein foto's (de 2e, de eerste is nog naar melbourne), daar heb ik even een foto gemaakt van mijn hok waar ik heb geslapen, ik werd helemaal claustrofobisch en tot overmaat van ramp kwam er een dronken man naast me in het gangpad liggen hahaha.

uiteindelijk kwamen we aan in alice springs waar het heerlijk regende, echt wat je verwacht in de woestijn. we waren al helemaal bang dat we continu regen zouden hebben maar gelukkig was het bij de rots wel lekker 40 graden. in de outback heb je ook heel veel vliegen die echt o-ver-al in kruipen, je neus oren mond ogen, er vliegen continu 20 vliegen om je heen, heel erg hatelijk. op de heenweg zagen we van de fantastische groene, bijzonder modieuze hoeden met een netje eraan, die ik voor de grap nog heb opgezet om te kijken hoe stom het stond maar GOD wat had ik graag zo'n pet gehad zeg, je werd echt helemaal GEK van die vliegen.

de eerste dag hebben we door een gebergte gewandeld waarvan ik de naam echt nieeet meer weet, daarna zijn we naar de sunset van ululululu gegaan, wat opzich wel vet was omdat hij dus echt van kleur veranderd, van beetje grijs naar echt intens oranje en ergens ertussen in, maar toen we ons omdraaiden naar de echte zonsondergang was ik pas echt speechless, echt de allermooiste zonsondergang die ik ooit gezien heb. natuurlijk zijn er ook foto's, helaas niet van mij alleen. mariska wilde even haar spring-stand uitproberen dus ik moest proefkonijnen. ik had m'n camera met de lens open in mijn hand en terwijl ik sprong ramde ik KEI hard met mijn hand tegen het hek dat toch iets dichter achter me stond dan ik dacht, dat was dus het einde van m'n camera. het geheugenkaartje is natuurlijk nog wel gewoon goed dus tot de rots hebben jullie alle foto's en verder krijg ik ze van mariska dus die krijgen jullie nog wel eens te zien.

de tweede dag mochten we om 0430 opstaan om de sunrise bij de rots te aanschouwen. persoonlijk had ik liever nog wat langer in bed gelegen, ik vond er echt geen reet aan maar dat terzijde. daarna zijn we terwijl het nog een beetje koel en enigszins vliegloos was een rondje om de rots gaan lopen, wat ik ook niet echt heel erg leuk vond eigenlijk, gewoon niet echt boeiend. daarna zijn we naar een ander kamp gereden, waar we rond het kampvuur hebben gezeten.

vandaag zijn we weer lekker vroeg uit de veren gegaan, 5 uur deze keer, om een 4 uur lange wandeling te maken door de kings canyon. dat vond ik echt het tofste om te doen, heeeel erg mooi en je staat tenminste niet tussen 350000 japanners met 350000 telelenzen. toen zijn we teruggereden naar alice springs waar ik nu zit, deze keer gelukkig met wat beter weer. vanavond gaan we lekker uit eten en daarna naar een of andere backpackersbar, schijnt heel popiejopie te zijn dus ik ben hartstikke benieuwd.

wat ik overigens vergeten ben te vertellen is dat we 2 nachten in de buitenlucht hebben geslapen. dat doe je dus in een klam,stinkend matras achtige slaapzak, daar prop je je eigen slaapzak in, en dan lekker knorren. het was heel erg vet om onder de sterren te liggen, duidelijk zichtbare melkweg etc etc. minpuntje was dat we vlak voor het slapen gaan hele giftige spinnen over de grond zagen kruipen (kleine tarantula, dat idee), en de dingo's al hoorden huilen. je kan je voorstellen dat ik niet bijzonder geamuseerd was toen ik 's nachts wakker werd door gehuil in m'n oor en de dingo's zag rondcircelen rond onze groep slapende avonturiers. probeer dan nog maar eens te slapen!

alice springs is trouwens echt niet wat ik verwachtte, ik verwachtte 1 western straat uit het oude wild wild west met cowboys enzo, maar in werkelijkheid lopen er echt alleen maar aboriginals. het is heel sneu, ze zijn allemaal arm en alcohol verslaafd, ze hangen op straat en ze stinken ongeloooooflijk erg. ook zijn ze niet bepaald de appetijtelijkste qua uiterlijk, dus je kan je voorstellen dat ze nergens echt geaccepteerd worden. het is heel sneu omdat ze in 200 jaar zich hebben moeten 'aanpassen', wat dus echt niet gelukt is. ze kunnen niet in de steden wonen omdat ze gewoon heel erg achterlopen in de ontwikkeling, daarbij krijgen ze een uitkering en omdat velen toch liever op straat slapen, in de buitenlucht, hebben ze veel geld te besteden aan alcohol en sigaretten. het jammere is alleen dat ze ook gewoon niet meer terug kunnen de outback in. in het begin mochten ze daar niet meer wonen, nu vormen ze een probleem en mogen ze terug maar kunnen ze niet meer. ben blij dat ik bijna terug ga naar adelaide en door naar brisbane, vind het wel mooi gewest!

ik heb nieuwe foto's op facebook staan, jullie kunnen ze bekijken op

http://www.facebook.com/album.php?aid=156884&id=587035946&l=3ca5dfd580

natuurlijk had ik weer een heel gevecht dus niet alle adelaide foto's staan erop (ook niet die van mijn hokje, helaas) en die van de outback ook niet maar dat komt allemaal nog wel! ik vind het heel leuk dat jullie allemaal reageren, leuk om te horen hoe het in nederland is!

heeeeeeeeele dikke kus!

  • 04 Maart 2010 - 10:26

    Gea:

    Hé Aaf, heerlijk weer een bericht van je. Klinkt super, wat heb je al veel gezien en meegemaakt.Mooi die foto's!!Kusss Gea

  • 04 Maart 2010 - 18:15

    Anouk:

    jezus kind, waarom wist ik niet van het bestaan van deze site af! ik heb echt een half uur lang al je verhaaltjes zitten lezen en je foto's zitten bekijken!! wat leuk allemaal zeg! echt super! vanaf nu zal ik je niet meer lastig vallen met mailtjes met overbodige vragen die dus duidelijk allemaal op deze site beantwoord worden;p
    veel plezier en we mailen hopelijk snel!
    xxxxx

  • 05 Maart 2010 - 13:41

    Hilly:

    Ik geniet van je verhalen.
    Vreselijk leuk en om jaloers op te worden. Uit Den Haag het nieuws dat de PVV op een na de grootste partij is bij de gemeente en in Almere zelfs de grootste. Zijn we niet trots op. De lentezon wil maar niet doorbreken en dit weekend zelfs weer sneeuw. De krokussen komen al wel boven dus de lente is in aantocht. Geniet en liefs.

  • 09 Maart 2010 - 12:06

    Yvonne:

    Ha Aaf!
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Je schrijft zo beeldend dat ik me in een andere wereld waan. Het is duidelijk dat je enorm geniet van alles om je heen, de stad, de mensen, de natuur! Geweldig. Ben benieuwd naar alles wat nog komen gaat. Heel veel plezier in down under..... Kus Yvonne

  • 15 Maart 2010 - 17:38

    Vincent:

    Hee aafke wat een leuk verhaal vooral dat slapen in de buitenlucht haha, scarryyyy ! Ik heb nog niks over kakkerlakken gehoord ±P Have fun aafie xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Australië & Azië

Rugzakkie en gaaaan

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2010

All around the world

03 Augustus 2010

Home Sweet Home

09 Juli 2010

Burma

16 Juni 2010

back to bangkok

05 Juni 2010

hier de echte foto's
Aafke

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 19735

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 21 Januari 2013

Zuid-Korea

09 Februari 2010 - 26 Juli 2010

Australië & Azië

03 November 2013 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: